Studentlivet

Livet er herlig

Jeg sitter i mamma og pappas nylige innkjøpte godstol, i Teletubbie-dressen jeg kun tillater meg å bruke her hvor ingen kan se meg, Kasper og søster’n gjør det de kan best – tar seg en formiddagslur, og oppgaveskrivingen går så det suser. Jeg har snylta på kaffen og rota i mammas godteriskap, funnet fram markeringspenner i alle farger,  tyvlånt et par ullstrømper og pensumlitteraturen har begynt å ta over stua.

Det er bare ett problem: jeg er så godt inne i oppgaven at i all min entusiasme nærmer jeg meg for mye innhold. Atter en gang merker jeg hvor spennende og interessant jeg syns studiet er, og hvor enkelt (i den grad man kan kalle det det) det er for meg å skrive setning etter setning med utgangspunkt i lover, regler, stortingsmeldinger og pensum. Jeg merker også at min nylige planlagte leseplan er absolutt nødvendig for å kunne grave seg dypere inn i studentens herlige hverdag, så nå begynner jeg å se frem til lange dager på lesesalen. Hvaskjermedverden?

Det var dagens digresjon, vi er i Larvik og mens jeg drar nytte av barnepass der det er mulig, passer jeg også på og få litt sosial input fra alle de herlige menneskene som befinner seg her. Kameraet er med, og det er dataen også – så jeg håper på å få sneket inn litt tid til normale, helt tilfeldige blogginnlegg, akkurat slik som vanlig!

Legg igjen en kommentar

