Hverdag · Studentlivet

Inkludering i barnehage og skole

Lov ditt, lov datt, har jeg huska å ta oppvaska så Kasper har rein matboks til i morgen? Prinsipper meg her og prinsipper meg der, nå er det jaggu lenge siden jeg har støvsuga! Aktuelle styringsdokumenter? Sahvada sadu?

Utrolig hvor rusten man blir etter kun én uke med fokus på noe annet enn skolearbeid, det er nesten så jeg har ramla helt av lasset. Men bare nesten, i dag har jeg startet på en plan for å henge bedre med i pensum og forberede meg til eksamen, og vi vet jo alle dét er en god idé. Jeg har i tillegg startet på det jeg liker å kalle «høstferie»oppgaven vår (hvorfor i alle dager har Telemark høstferie i uke 41?), om det nå enn går kjempetreigt og absolutt ikke er leverings-klart. Passe Kasper på lørdag, mamsen? Telemamsen må skrive litt oppgave!

IMG_2771

Ja, så har jeg oppdaget at Kasper liker tyttebær minst like godt som blåbær i dag. Hææ? Fornøyd liten kar har nok en gang fått være omgitt av nydelig norsk natur, fri til å plukke og putte i munnen som han måtte ønske. Telemamsen (aner jeg et nytt kallenavn på gang her?) ville dessverre ikke smake. Gjorde ikke sjefen noe det, da. Mer til han (og mye vil ha mer).

Klokka er ni, telemamsen (jaaaa!) vurderer senga med litt fiction-lektyre for å klargjøre hjernen til en ny dag i morgen. Men kan dere ikke skru av de sinnsvakt irriterende store maskinene på andre sida av veien da?! Jeg skjønner at dere liksom skal bygge hus og sånt før vinter’n setter inn, men noen av oss liker faktisk å slappe av på kvelden! ÆÆH!

2 thoughts on “Inkludering i barnehage og skole

Legg igjen en kommentar

