Bare Line · Hverdag

Mørbanka E-coli

Som lovet, her kommer et innlegg om tidenes sykeste opplevelse; strikkhopp på Rjukan. Men først – vi koker vannet vårt for tiden, fordi de har funnet E-coli bakterier i drikkevannet her oppe. Jeg er frisk og Kasper er endelig frisk, så det er ingen fare og ingen grunn til bekymring, sånn i tilfelle nyheten plutselig skulle lekke ut, eller noen av dere ser på NRK Telemark. Men det er verdt å nevne, for jeg syns det er en smule ekkelt. Bakterien ble oppdaga på torsdag og jeg ble ikke klar over dette før i dag morres. Det var en greit tørst Kasper som ble levert i barnehagen til morran i dag da, for å si det sånn. Nå derimot, har jeg kokt vann som en helt og har et greit lager. De regner med at «faren» er over innen onsdag, og med småbarn i huset er det ikke vits i å ta noen sjanser.

Så tilbake til dette;

IMG_2592

Det er meg, altså. Jeg har egentlig ikke ord, vet ikke helt hvordan jeg skal ordlegge meg for å beskrive følelsen av å være i fritt fall ned mot.. stein. Frykt? For dere som har sett videoen så er vel skriket mitt nok til å understreke det. For dere som ikke har sett den (får dessverre ikke lasta den opp her) så tar jeg sats som en gud og skriker som om jeg skal dø. Når jeg henger der opp ned krysser jeg armene og holder et godt tak rundt meg selv, mens hjernen sakte men sikkert blir fylt opp av blod. Og så, blir det hele egentlig ganske behagelig! Herlig brus fra elva under, og en merkelig fredelig følelse.

Jeg sleit en stund med å få karabinkroken som skulle heise meg opp igjen ordentlig på, og for å få litt bedre oversikt måtte jeg jo derfor bøye meg opp i «U». Det kjennes ut som om jeg har brukt frihelga mi på situps, og jeg er fortsatt helt mørbanka i kroppen. Dessverre rakk ikke de syke sommerfuglene og fly fritt i magen for strikken var tøyd, så neste gang får man finne seg en plass hvor det er litt lenger ned! Eller?

IMG_2666

Sånn ser man ut etter noe av de sykeste man kan finne på å gjøre.
IMG_2420

Og Odin, han var helt klar på at han også skulle hoppe når han blir stor!

I dag ble det søvn på meg, men jeg trengte det nok (mørbanka, ikke sant). Jeg er derimot veldig klar for skole i morgen og onsdag, og gleder meg til å virkelig ta fatt på skolearbeidet framover. Planen er å dra seg selv i øra og få finger’n ut av rompa, og gjøre så godt jeg veit jeg kan. Og for dere som lurer på hvor edderkoppene jeg ikke tør å drepe selv blir av, så kan dere tolke dette her;

KasperEdderkopp

Nam?

Legg igjen en kommentar

