Hverdag

Ajaj ojoj

Ja, nei. Så blir det ikke noe middag i barnehagen i morgen da. Feberen til Kasper fortsatte bare og stige, og en noenlunde panikkslagen mamma begynte nesten å gråte tusen ganger i løpet av gårsdagen. Til slutt ringte jeg legevakta, og fikk streng beskjed om at det var nok lurt å ta en tur innom legen, for sikkerhetsskyld. Det var jo, beroligende, må jeg si.

Jeg kledde på Kasper sokker og lue akkurat som jeg fikk beskjed om, og kjørte Notodden rundt for å leite etter dette forbanna legesenteret (det er tross alt lite som gjør meg mer uvel enn en tur til legen). Til slutt parkerte jeg på den enkleste plassen jeg fant, og spurte meg vei. Følte meg ganske dum når jeg fikk til at svar at jeg stod rett på utsiden (her hadde jeg også kjørt forbi et par ganger). Så der satt vi, jeg prøvde å ikke gråte mens Kasper sov, og så kom legen og lurte på hvorfor i all verden jeg hadde tatt sokker på gutten, «han brenner jo opp (!)». Jeg måtte svelge et par ganger før jeg klarte å trøkke ut at jeg bare gjorde som jeg hadde fått beskjed om. Jaja, sa legen – og sjekket CRP, hals og ører, og konkluderte med at det ikke var noe i veien. Bortsett fra ekstremt høy feber da. Jeg fikk beskjed om å bære han tilbake til bilen uten lue og sokker på, så der gikk jeg og alle Notoddens mammaer kikket stygt på meg. «Baby i pysj i 10 grader uten sokker og lue?!».

Jaja.

Han har fortsatt feber, men sovnet utrolig nok til vanlig i kveld. Formen har også kommet seg betraktelig selv om han fortsatt er litt pjusk, så jeg håper han våkner feberfri i morgen, og klar for en helg med papsen. Mamma trenger sårt en pause, lille venn. Nå er jeg veldig klar for å sove aleine i egen seng, så jeg krysser alt jeg har for at Kasper sover fint helt til i morgen tidlig. Det har nok både han og jeg godt av.

Peace out fra Frk. Hodepine.
(PS; helgens planer er sinnsyke, stay tuned!!)

Legg igjen en kommentar

