Hverdag · Kasper

Så var det vår tur

Av alle 13 på avdelinga til Kasper i barnehagen, så er det kun to som har sluppet unna sykdom. Sa de på foreldremøte i forrige uke. Jeg priste meg lykkelig over at Kasper var en av de to, og nå svelger jeg hele jinxen.

IMG_2368

Da jeg hentet Kasper i barnehagen i dag hadde de akkurat målt temperaturen med øretermometer til 38, og nå har han kapitulert på sofaen. Han er utrolig søt der han ligger, men jeg syns veldig synd på han – og han har ikke vært mye syk før så jeg kjenner at jeg er litt utrygg i hele situasjonen (ikke har vi ordna med lege her oppe heller..). Men så lenge han er som nå og bare trenger litt ekstra kos og hvile, så skal vi nok klare oss helt fint!

Nå skal jeg se om han er klar for litt kveldsmat (heldigvis spiste han masse middag), og så blir vi vel værende på sofaen under teppe i kveld. Hvis han er klar for å sove i egen seng i natt er planen å sove på madrass der inne, så er jeg litt nærmere om natta blir urolig. Mammapoeng! Det er litt (veldig) koselig også da, han er jo en aktiv liten skrue så en liten del av mammahjertet blir glad av den ekstra kosen som følger med. Og så får en liten del av mammahjertet dårlig samvittighet av det igjen, men han gråter ikke så den delen har jeg tenkt til å overse.

Regelen i barnehagen er en feberfri dag hjemme, så i morgen skal vi kose oss masse og håpe på at feberen forsvinner – for på fredag skal vi spise middag i barnehagen sammen med pappa, og da må man jo være frisk!

IMG_2373

Helt til sist en stor takk til Marikken som raste ned på Tuven og kjøpte termometer for oss! Du er super!!

One thought on “Så var det vår tur

Legg igjen en kommentar

