Hverdag

Oslooo

Jeg må bare starte dette innlegget med å si at Kasper har den tøffeste og beste tanta i hele verden! Aldri hadde ho skifta bæsjebleier og ikke hadde ho passa barn i mer enn en time av gangen, men ho sa ja uten å tvile når a’mor spurte om ho kunne passe sjefen fra lørdag ettermiddag til søndag kveld. Utrolig snilt! Det var ett stykk veldig sliten søster jeg møtte når jeg kom hjem klokka syv i går, men heldigvis hadde Kasper vært ganske snill hele tiden. Ho mente bare at det var slitsomt, og det kan jeg jo si meg enig i, hehe. Takk!

For min egen del så hadde jeg en helt fantastisk halv helg i Oslo. Og det selv om den rolige innflyttningsfesten med få mennesker ikke ble akkurat det. Bettina hadde også tatt turen og vi satt for det meste på kjøkkenet og prøvde å overdøve musikken og skrikene fra stua, og fikk endelig catcha up litt. Nå er vi jo både studenter og mammaer begge to! Jeg er litt stolt av oss altså, jeg må innrømme det.

Etter to glass med vin på drøyt fire timer begynte jeg å bli dårlig, så da byttet jeg ut vinen med vann og når gjestene gikk fikk jeg spise middagsrestene til Mille. Det resulterte jo selvfølgelig i topp form på søndag, og det var dødsdeilig! Vi stod ikke opp før halv elleve, spiste frokost og tok livet med ro, og så gikk vi en tur til byen. Det var så ekstremt deilig å ikke ha noe å rekke, og bare tusle rundt! Vi klarte selvfølgelig å rote oss inn i en søndagsåpen bokhandel, men heldigvis var vi så sultne at vi gikk ut igjen før vi rakk å bruke resten av de pengene vi ikke har.

Vi satt oss ned på Café Sør, og etter mye grubling fant jeg ut at jeg bare måtte bestille kyllingsalat (det er det eneste jeg bestiller omtrent, når jeg er ute å spiser lunsj). Dét, var skikkelig lurt! Det er seriøst den beste kyllingsalaten jeg har spist i hele mitt liv, og vi satt med stjerner i øynene og nøyt hver eneste bit. Når det var tomt og servitrisen spurte om vi syns det var godt måtte vi selvfølgelig skryte i mengder, og ho syns det var så fint at vi faktisk hadde spist opp også, for det var så mange som sa de syns maten var god men ikke hadde tømt tallerkenen engang. Det skjønner jeg virkelig ikke, de som har bestilt kyllingsalat der og ikke spist opp kan jo ikke ha fungerende smaksløker. Seriøst.

Nå sitter jeg og prøver å finne motivasjon til å lese på pensum til i morgen (200 sider.. Hjelp), men det er så mye annet som er morsommere. Støvsuge, sortere, vaske og henge opp klær, oppvaska og sånt, ikke sant. Men endelig kommer pengene fra NAV! HURRA! Tusen kilo lettere da, for og si det sånn. Så det burde være motivasjon i seg selv, så får jeg heller gjøre den morsomme jobben med å sortere klær på torsdag. Hohei!

IMG_2017

På lørdag gikk vi tur rundt Tinnemyra, for en plass! De sier at et bilde sier mer enn tusen ord, men det var helt umulig å fange stemninga på kamera denne gangen. Så pent da gitt! Hit må dere komme!

Legg igjen en kommentar

