Hverdag · Mammalivet · Studentlivet

Uke 34

Jøss, det var den helga? For meg som er så vant til at ukene har hundre dager og månedene tusen, så er det virkelig moro at det nå skjer masse på en gang. Og litt skummelt. Men mest bra.

I går feiret vi bursdagen til Kasper hjemme hos papsen – besteforeldre, oldeforeldre, tanter og onkler, Kasper koste seg virkelig! Jeg syns det er så fint at vi alle kan være sammen og ha det koselig. Le, skravle og drikke kaffe. Det er godt for meg som mamma, for jeg er helt sikker på at det er det beste Kasper vet.

Strekka Larvik – Notodden er kjempelang og kjempekjedelig, så nå vil jeg at dere alle skal se for dere dette; meg (selvfølgelig), alt for mye bass i bilen, Ace of Base, vinduene nede og vind i håret (svettende) – og så ett stykk flott blondine (megsyngende (skrikende) på Memory med Barbara Streisand. For fulle lunger. Jeg måtte jo varme opp til mitt aller første Toga-party.

Det var heldigvis ikke så mye Prince eller High School musical på fest, men mammahormonene slo inn for fullt når en gutt var så full at han bare lå på sofaen og spydde ned en leilighet som han ikke bodde i – så da var det bare å bruke alle pengene sine på taxi for å få han hjem. Heldigvis med god hjelp av Marikken! Tilbake i byen hadde jeg selvfølgelig glemt legitimasjon, så da var det bare å bruke resten av pengene sine på rånertaxi fram og tilbake til Høgås, sammen med to fulle 17åringer, alt for mye bass og Luxus Leverpostei alt for høyt fra høytalerne. Byen var akkurat like kjedelig som jeg huska, så klokka ett dro jeg hjem.

I dag har jeg hatt hodepine og ropt litt på elgen, gått til byen med Oda og Marikken og spist namnam kinesisk (gjett hva Isabel? Friterte kyllingballer!), og tilbragt resten av kvelden på sofaen med Bones. Kasper sover søtt og i morgen er det barnehagen, da skal ting virkelig henges opp på veggene. Jeg gleder meg! Neste forelesning er ikke før på onsdag, men heldigvis blir det lagt ut individuell ukesoppgave i morgen som jeg gleder meg til å ta fatt på.

IMG_3290

Sånn ellers er det sånn vi ser ut om morran. Jeg liker ikke å stå opp, Kasper liker ikke at jeg ikke liker å stå opp. Det er helt okei at vi har kjempegod tid hver dag, spiser frokost sammen og koser oss. Så sånn er det!

2 thoughts on “Uke 34

Legg igjen en kommentar

