Studentlivet

Hvilken dag er det, sa du?

Hvem bestemte seg for å putte 48 timer inn i hver av de tre siste dagene mine?! Vi hadde forelesning i går, men det føles ut som om det var i forrige uke. Tirsdagen står uklar, og mandag er tre måneder siden.

Det kommer seg sakte men sikkert altså, men jeg er mer eller mindre helt utslitt. Det er kjempespennende og interessant og utfordrende (den som antok at jeg er på samme mattenivå som 4.klassinger, vel.. godt det var en gruppeoppgave) – og dødsmerkelig. Vi er 50 stykker i klassen så det er ikke så lett og holde styr på alle, men vi er allerede delt inn i grupper for semesteret og jeg er veldig fornøyd med dem jeg havnet sammen med. Jeg tror vi kan få til et godt samarbeid, og jeg tror jeg kan lære av dem med mer erfaring enn meg selv.

Om ikke det skulle være nok å prøve å lage nye, gode hverdagsrutiner, så bestemte en eller annen dumming på NAV seg for at det var like greit å stoppe utbetalingene mine, og plutselig stod jeg i 0 (skolebøker er skummelt dyrt). Heldigvis så møtte jeg tidenes hyggeligste dame på møte i dag, og jeg krysser alt jeg har for at det nå er i orden! De aller fleste eskene er nå pakket ut av og jeg har fått x-kroker i posten (på tide å henge ting på veggen!), så nå er jeg veldig klar for å fokusere på skole og studier – og ja, jeg gleder meg altså!

I dag har Oda vært her på hjemmemekka havregrynsvafler til lunsj, gruppa har gjort ferdig oppgaven til tirsdag, Kasper har kosa seg i barnehagen og jeg har stappa fremkalte bilder i album – og nå er jeg klar for helg, bursdagsselskap, togaparty (nesten klar i alle fall), sosialisering og sene morgener. Hurra for studielivet!

(OG jeg har et nesten ferdig skrevet innlegg om Kasper som fylte 1 år på tirsdag, men det glemte jeg og kom på igjen og SKAL postes så fort jeg kommer på hvilken dag det er).

Legg igjen en kommentar

