Hverdag

Helg’a

Er det noe jeg virkelig setter pris på, så er det skikkelig gode vennskap. Da snakker jeg ikke om de man snakker med jevnlig, som man alltid vet hva driver med, tenker på og føler. Jeg snakker om dem man ser sjelden, som man egentlig skulle ønske man så oftere, men så har man til syvende og sist hver sine liv og timeplaner. Da er det så utrolig flott når man endelig får tid til å møtes! Man prater om livet og alt mellom himmel og jord, og om noen hadde overhørt samtalen er det ingen som ville gjettet at man ikke hadde sett hverandre på flere år. Disse vennene er jeg evig takknemlig for.

I går fikk vi storfint besøk fra Andebu, selveste Aleksander tok turen! Han møtte opp i tresko og med øl i sekken, ska’ det værra så ska’ det værra. Vi prata om livet, og fant ut at vi ikke hadde sett hverandre på fem år. Er det mulig? Koselig var det i alle fall, og i dag tok vi turen til byen. Selv syns vi at vi var tidlig ute, men på Notodden åpner ikke kaféene før tidligst tolv – så vi rakk å gå hele veien hjem igjen før det blei noe liv nedi der. Er det for mye å be om et sted å få seg en sandwich tidlig på en lørdag liksom? Vi endte opp med å spise pølse kjøpt på bensinstasjonen.

Han reiste hjem igjen i to-tida, og Kasper som starta dagen 05.15 (det er absolutt helt uhørt) våkna fra luren sin og var klar for nye eventyr. Da tenkte jeg – selvutnevnt smart som jeg er – at vi kunne prøve ut de nye støvlene dock boots’a Kasper fikk med seg hjem fra byen! De var selvfølgelig alt for vanskelige å gå i for selveste Batman, så mens jeg satt på rompa i regnbukse fikk han tumle rundt som den superhelten han er. Vi var ute i to timer, krabba rundt, mata fuglene, spiste litt stein, utforska, og rydda opp litt på uteplassen vår. Jeg røska med meg kameraet, og hvis dere allerede har lest alt rælet over her så kan dere nå nyte dagens bilder uten mer mas fra frøkna sjæl!

KasperBatman1 KasperBatman

(og heisann, dere verdens beste vennene mine som jeg faktisk ser og snakker med nesten for ofte; jeg setter så sinnsykt supermasse pris på dere også, jeg er heldig som har verdens beste venner!)

Legg igjen en kommentar

