Hverdag

Begynt å trene, da gitt

Den som fant på å kalle Larvik for bakkebyen har tydeligvis ikke vært på Notodden. Og i alle fall ikke bodd på Høgås, med en bil som fortsatt heller vil være båt, og måtte gå til byen. Helt ned til vannet, liksom.

I dag har Kasper og jeg vært i Notodden sentrum for første gang, da jeg hadde et møte jeg måtte på kl. 12. Det var egentlig helt greit, selv om regnet spruta og den ene undergangen var oversvømt og vogna nå er full av søle – for jeg hadde helt glemt hvordan å komme seg ut av huset påvirker humøret. Det er bare 4,5 km å gå, og nedover brukte vi 40 minutter. Siden vi allerede var i byen tenkte jeg det var like greit å ta en tur på NAV (det finnes faktisk hyggelige mennesker der, jeg visste det! Passa også på å snakke litt slemt om dem på NAV Larvik i samme slengen), og så skulle vi innom politikontoret for å skaffe politiattest til skolestart. Det var bare det at på Notodden jobber de bare fra 08.30 til 14.00, og 14.01 var dørene stengt. Dårlig timing, sa du? Jepp.

Dum som jeg er var vi nå heeelt i bånn, møtet var nemlig bare halvveis nede – og da var det bare å tråkke på for å komme seg heeelt opp igjen. Det hadde slutta å regne, men innen vi nådde toppen (hjemme) skulle man tro det hadde vært full storm der nede. Se for deg en svettende tomat i tåkesky, pustende og pesende som en sint hest, dyttende på 20kg vogn og baby. Det må ha vært et skummelt syn.

Legg igjen en kommentar

