Hverdag

Ro, ro, ro din båt

For en tid tilbake så kjøpte jeg meg jo en ny bil, stasjonsvogn, diesel – bra greier. Det er bare et lite problem, den skulle visst heller likt å være båt.

I dag har det regna bøtter, katter og det som verre er, og Kasper og jeg måtte på butikken. Vi spurta inn i bilen, jeg rulla pent ned bakken til coop’en – og så fossa det vann inn. Det var som å knærte krana av røret og spruten stod. Okei da, så var det ikke så ille, men jeg hadde hjertet i halsen likevel og trodde et lite øyeblikk at Kasper og jeg måtte rømme båten for ikke å drukne. Øh, bilen, mener jeg. Like fort som det starta stoppa det igjen, så vi rulla videre ned til bensinstasjonen på jakt etter en vannstøvsuger, kan jo ikke kjøre rundt med svømmebasseng i bilen. Har ingen redningsvester der, liksom.

Det var ingen hjelp å få der heller, de hadde skaffa seg eget svømmebasseng inne i butikken og hadde nok med sitt, så vi stoppa innom Bunnpris (på dette tidspunktet fant jeg ut at det var like greit å kjøpe med en liter is, hvem visste hvor dette skulle ende, mener jeg) og kjørte hjem igjen.

På et eller annet tidspunkt var det da blitt enda mer vann inni bilen, så jeg ringte på døra til huseieren og spurte om det kunne ha seg at han hadde en vannstøvsuger tilgjengelig. Det hadde han ikke (tydeligvis bare spesielt interesserte som min kjære fatter’n som har sånt stående i garasjen, bortskjemt jeg er på spesialverktøy da gitt), men han hadde regnfrakk og øsekar og passa mer enn gjerne Kasper mens jeg tømte bilen for vann. Og jeg øste og jeg øste, det eneste jeg mangla var fiskestang og sjøsjuke.

Nå står bilen godt parkert og er full av avispapir som forhåpentligvis trekker til seg restene av dens tid på havet, Kasper avslutta kvelden med å tisse på badegulvet, og jeg glemte selvfølgelig å kjøpe brød.

God natt.

Legg igjen en kommentar

