Kasper

Snart ettåring

Det er plastskjeer, det er leker. Det er grus, sand og stein. Det er matrester og mobilladeren som mamma glemte å rydde unna. Det er ullsokker, det er tørkestativet. Skulderen til mamma, eller egne tær. Det er æsj.

IMG_1703

Jepp, det stemmer – sjefen har så smått begynt å si sine første ord, og favoritten er æsj. Eller som han sier, ææssss. Alt skal selvfølgelig smakes på, og han går konstant rundt med noe i munnen. Og ja, det glemte jeg jo å si! Han går! Helst når ingen ser på, og ikke så langt av gangen – men mer for hver dag. Han tok sine første skritt mens jeg var på ferie i Miami, og nå klarer han oppimot ti av gangen. Enn så lenge går det fortere å krabbe, men han øver litt hver dag. Og som vi alle vet, øvelse gjør mester.

Mens jeg oppdaterer dere på lillegull så kan jeg jo nevne at han har fått sin første jeksel, og den andre er på god vei. Vi har gått fra å sove to ganger på dagen til en, og det virker som om han er mye mer tilfreds med det. Når kvelden kommer sovner han som en stein, og så er han blid som en sol i seks-sju tida morgenen etter. Stornornøyd med eget rom da gitt! I tillegg til æsj (alt som kan puttes i munnen), sier han mamma og nei – og de meget påståelige mener også at han kan si hade. Jeg på min side kan vel ikke helt si meg enig i det, men han vinker og vinker og vinker, så poenget bak har han skjønt.

Snart er han ett år, og den skal først feires i barnehagen, og så hjemme med familien. Gjett hvem som håper han får egen krone som vi stolte kan ta med hjem og vise papsen, besteforeldre, tanter og onkler? Mutter’n venter i spenning!

Legg igjen en kommentar

