Hverdag

Overload

Dagen i dag ble absolutt ikke som jeg hadde tenkt at den skulle bli, det er akkurat som om all lufta gikk ut av meg i det øyeblikket jeg åpnet øynene i dag morres.  Jeg har rett og slett følt meg sur og gretten dagen igjennom. Jeg har ikke visst hvor jeg skal rydde unna ting, Kasper har kastet ting i bakken etterfulgt av en ondskapsfull latter, jeg knuste kaffeglass-kommerikkepåhvadenheter-saken og leligheten ser fortsatt ut som om alle tingene mine bare ble kastet inn på måfå.

I realiteten så har jeg organisert boden og mesteparten av gangen, fått liv i komfyren så den endelig kan brukes, fått senga der den skal være på stua og støvsugd halve leiligheten. Jeg har vasket klær og vi har spist middag – og vi har gjort unna ukas store mathandel. På toppen av det hele så brukte Kasper under 1 minutt på å sovne, så alt i alt burde jeg se meg fornøyd.

Akkurat nå sitter jeg og jobber med Mille’s oversettelses-prosjekt «ny-seng» (jeg kunne gitt dere den lange forklaringen, men jeg valgte den veldig korte), og hører på Evanescence – rett og slett fordi jeg trenger å fokusere på noe som ikke er rydding, eller barnehagestart, eller skolestart, eller organisering, eller rot, eller oppvask, eller klesvask, eller husarbeid generelt, eller eller eller.

Jeg regner med at jeg er i bedre humør i morgen, og nå må det jo virkelig nærme seg enden på dette flyttemaset snart. Jeg skulle bare ønske det var reint her og at oppvaska var tatt og at det ikke var grus over hele gulvet og atte atte at. Mye dårlig argumentering ute å går. Jeg regner med at vi kommer til å avslutte dagen med et par episoder New Girl og en kaffekopp, og det skal jeg nyte til det fulle. Jeg håper også at jeg kommer sterkere tilbake i morgen!

Legg igjen en kommentar

