Bare Line · Hverdag · Uncategorized

Én dag i tre?

Nå flyr tida virkelig fra meg her, og når jeg ikke gjør noe meningsfylt sitter jeg bare og stirrer og lurer på hva jeg har glemt, burde gjøre eller har lyst til å gjøre. Fullt kaos i hjernebarken med andre ord, og det er vanskelig å få tid til produktive ting, innimellom produktive ting. Hjelpes.

På onsdag dro to mammaer, en tante, en storesøster, barnas beste «tante» og fem barn i alderen 1 til 14 år på tur til Fårup. Kasper og jeg starta allerede natta før med leven fra elleve til to, og mor var greit sliten da vekkerklokka ringte halv seks. Det ble ikke bedre da vi fant ut at barnesetet var forduftet, men vi fikk lokalisert det raskt og klarte selvfølgelig å velge den treigeste køen inn på ferga. Som Odin så fint sa når de kom fram til luka: «Så det er derfor det tar så lang tid ja!». Fyren som satt der holdt på med alt annen enn å få biler gjennom porten, for å si det sånn. Vi kom oss inn likevel, Thea sovna etter to sekunder og jeg fikk overtalt Mille til å skifte på Kaspers’ stinkende affærer. Off they went, og plutselig var de tilbake igjen – Kasper i bleia og alle klærna godt forvart i en pose. Ops.

Heldigvis var det alle de uheldige hendelsene hele dagen, med unntak av et par sinnsyke regnskurer. Men som vi alle vet, det finnes ikke dårlig vær – bare dårlige klær! Barna koste seg masse, og vi voksne hadde det ganske morsomt vi også. Alle som ville fikk kjøre alt de hadde lyst til, og det kuleste denne gangen var «Orkanen» som kjørte under vann!! Slitne og fornøyde kjørte vi på ferga hjem igjen klokka ti, lagde et lite «rede» og sov oss gjennom sjøen hele veien hjem. Suksess!

Torsdagen forsvant i soving og ble avsluttet med Alpha-avslutning med mamma – og plutselig var det fredag. Dagen gikk med besøk av Marte og så var det på tide å kjøre Kasper til fatter’n. Vel hjem igjen lagde jeg enkel middag type havregrøt og skulle bare slappe av litt på sofaen..

Og så våknet jeg klokka 06.00 og skjønte plutselig hvor sliten jeg egentlig hadde vært, med tanke på at klokka bare var 17.00 da jeg sovna. Fram til nå har jeg ikke gjort stort annet enn å ikke gjøre noen ting, men litt pakking og klesvask har det likevel blitt tid til. I morgen skal alt som skal med på mandag flyttes over i bilen, da regner jeg med at det ikke er så mye som står igjen her og jeg kan få litt mer oversikt inni skallen. Men først er det fest, så får vi heller se om det skjer noe spennende i dag!

IMG_0673IMG_0672

Kameraet gikk dessverre tomt for strøm, men her har dere to blinkskudd fra fergeturen bort!

Legg igjen en kommentar

