Hverdag

Tut og pakk, flyttelass!

Mille sover, Kasper sover, og jeg skal blogge. Men først måtte jeg bare lese gjennom noen av favorittbloggene mine, og nå høres det nesten ut som om Kasper våkner. Men bare nesten, visst!

På torsdag hadde jeg tidenes feriefølelse! Kasper sov i vogna og jeg lå på gresset i sola og leste bok og håpa på at brunfargen skulle komme – og jaggu gjorde den ikke det da! Når kvelden kom og Kasper sov søtt i senga si så jeg mitt snitt til å få enda litt mer sol på kroppen, så jeg satt meg ut på balkongen, tok med meg boka og bare nøyt 25 grader, bikinivær  og is helt til sola forsvant bak det nye huset som ikke var der i fjor fjelltoppene i det fjerne.

Sånn ellers så begynner jeg å roe litt ned når det kommer til pakke- og flyttemas. Mille og jeg har allerede fyllt to store IKEA esker med litt ting og tang, og til hennes store fortvilelse og min store glede har vi gått igjen hva som egentlig må pakkes ned i resterende esker, sånn ca. femti ganger. Det meste jeg har er allerede i esker, eller så har jeg tilhørende esker stående som det bare er å svippe oppi og vips ferdig. 1. juli går første flyttelass, og fordi verken sofa, skrivebord, seng, kjøleskap, sofastol eller vaskemaskin skal være med til Notodden, så er det ikke så all verdens mye som står igjen. I dag skal jeg pakke ned alt av klær jeg ikke bruker – hvis Kasper lar meg få lov, plastesker er den morsomste leken i hus for tida – og så skal jeg se om jeg får putta mer pjus ned i esken som er merket med.. pjus og nips.

IMG_0538

Det går altså forover det her, den største jobben blir nok å pakke ned kjøkkenet, men Mille er en erfaren flyttepakker og har høytidelig meddelt at så lenge alt skal ned burde ho klare det fint på en dag. Jeg gleder meg til å ligge langstrak på gulvet og høre på.

I går fant vi ut at det var på sin plass å lage nachos til sen middag, det var tross alt fredag og hva er vel bedre med en god film og mat, stearinlys, regn på vinduet og et godt og varmt teppe i sofaen? Jeg tror dere alle vet hva det betyr, så det overrasker nok de færreste når jeg sier – jeg sovna på sofaen. Filmen var sikkert fin den, men jeg antar at Mille ikke vil se den med meg igjen i kveld så Johnny Depp får vente en stund! Dessverre. IMG_0604

Nå våkner vel Kasper snart (da kan jeg legge han på Mille så ho også står opp), og så får vi se om vi finner på noe morsomt i dag, kanskje en tur på brygga? I kveld er det feiring av Susan, og i morgen er det søndag. Det er akkurat som en vanlig dag for meg, men dere får kose dere alle som en!

Legg igjen en kommentar

