Hverdag · Mammalivet

Vaffelskive

Nok en fin dag er over, Mille har gått og lagt seg og jeg hører som vanlig på P1. I dag har vi hatt besøk av Bettina, og mens Mille og Kasper koste seg hjemme har jeg vært barnevakt for hans søte tremenninger. Jeg syns antagelig det er litt mer stas enn dem, og har absolutt ingenting i mot å hente i barnehage, lage middag og hjelpe til med lekser – men de kunne jo kanskje droppa å spyle meg ned med hageslangen så det så ut som om jeg hadde tissa på meg. Men så var det vel kanskje min skyld, som helte en flaske med vann i hodet på syvåringen.. Jeg må ta med at jeg da hadde gjemt meg bak gelenderet på verandaen en god stund fordi de stod på plenen og spyla vann til alle kanter så fort jeg stakk hodet over kanten, men sånn til syvende og sist fikk jeg akkurat som jeg fortjente. Jeg har også tatt opp gamle trampolinekunster og det viser seg at jeg fortsatt kan ta salto, til stor glede for barna. Det finnes ikke en mer herlig lyd enn barnelatter!

IMG_1047

Og så Mille fant ut at ho skulle prøve å lage brød i vaffeljernet i dag, og resultatet ser dere over. Det funka overraskende bra, men det ble mer knekkebrød enn vanlig brød. Uansett så falt det veldig i smak hos både små og store, og selv om det ble litt hardt kan det anbefales som kjeks på tur for å gjøre matpakka litt morsommere! Nå er det natta på meg også, sjefen er som alltid klar for nye eventyr i halv fem tida så da er det bare å få seg litt søvn. (Det har forresten kommet opp to tenner til, så det er muligens derfor nettene har vært litt urolige og han våkner tidlig om morran, så jeg krysser alt jeg har for en rolig natt!)

One thought on “Vaffelskive

Legg igjen en kommentar

