Hverdag

Leker trebarnsmor

Hvorfor har det seg sånn at fireåringen alltid vinner i UNO, selv når han bare jukser en eneste gang gjennom hele runden? Heldigvis vant jeg over syvåringen..

I dag sitter jeg barnevakt for de fine tremenningene til Kasper, og det er like koselig som alltid! Kasper har fått kjøre Lynet McQueen bil, og det var stor stas – han klarte rett og slett ikke slutte å le, kun fordi bilen hadde tute. Vi har spist middag, Kasper har blitt matet i stor stil, de store barna spiste opp restene av babygrøten, bleier har blitt skifta (æsj, bæsj!) og så heiv vi alle tre opp i en seng mens trebarnsmor for kvelden satt pent plassert i saccosekk ved siden av og leste høyt fra Knerten.

Nå sover de søtt alle tre, og jeg nyter stillheten og tanken på å ikke måtte gjøre noen ting, fantastisk! Snart er det kvelden og natta for meg også, og fram til det skal jeg bare tenke på hvor herlig livet er og hvor heldig jeg er som er omgitt av så mange flotte mennesker (i dag er nemlig en sånn dag). God kveld!

Legg igjen en kommentar

