Hverdag · Mammalivet

Mamma, jeg krabber!

I dag har Kasper vært oppe på knærna og krabbet litt for første gang. Jeg er stolt, men også ekstremt letta! I forrige uke ble jeg fortalt at barn som «hopper over» krabbing har større sjanse for å utvikle dysleksi, og med tanke på at Kasper begynte å reise seg opp for snart to uker siden uten å ha krabbet en eneste centimeter, så kan du jo si jeg ble mildt sagt littegranne bekymra. Ikke det at dysleksi eller skrivevansker er det verste som kan skje, men med fullt ansvar så kjenner jeg at det er liten frykt som ligger og ulmer langt der inne. Logikken i det hele (null krabbing = dysleksi) var at med krabbing lærer man koordinasjon, og uten, vel, så gjør man liksom ikke det. Om det ligger noe i det eller ikke aner jeg ingenting om, men det ramla noen kilo av de tunge bekymringsskuldrene mine likevel. Hurra for krabbing!

_MG_0636Akkurat nå ligger jeg godt plassert i sofaen, og her har jeg store planer om å være helt til sjefen kommer hjem igjen. I dag har vi brukt tida vår med de herlige jentene i barselgruppa, og det er utrolig morsomt å se hvordan barna våre sakte men sikkert begynner å «oppdage» hverandre. Hva er vel søtere enn to småttinger som kikker på hverandre og ler, bare fordi? Jeg føler meg ekstremt heldig som har havnet i en så god barselgjeng, og det er deilig at vi har så god kjemi at vi kan møtes en gang i uka. Kaffe, mat og beibiser, og masse babysnakk. God torsdag!

Helt til slutt vil jeg anbefale dere og lese dette innlegget – Tanker fra et mongobarn… – siden vi allerede snakker om utfordringer barna våre kan møte i livet. Jeg har troa på at så lenge innstillingen vår sier «en utfordring vi kan takle» og ikke «hinder» eller «problem», så kommer alt til å løse seg til slutt!

 

Legg igjen en kommentar

