Hverdag

Velkommen

Hei alle lesere, nære – kjære, nye – gamle, kjente og ukjente!

Jeg er forfatter (om man kan kalle det det) av den til tider helt håpløse bloggen lavidaesta og har etter mye om og men bestemt meg for å begynne å skrive på norsk, men samtidig beholde det gamle rælet så mine utenlandske og helt-klart-ikke-norsktalende venner kan holde seg litt oppdatert de også. Den viktigste grunnen for å bytte derimot, har mest med det å gjøre at jeg er mye flinkere på å formulere meg på norsk. Og så er ordforrådet litt enklere. Jeg mener, google translate har virkelig ingen gode forslag når det kommer til å oversette ord som «barseltreff», «babysang» og «trilletur». I alle fall ikke så de som leser skjønner hva jeg mener.

Men nok om det. Denne bloggen handler om meg (Line) og sjefen (sønnen min Kasper). Jeg har bestemt meg for å studere til høsten, og fordi jeg ikke vil flytte til Oslo og ikke kom inn i Kristiansand, er det bare Notodden igjen som tilbyr en bachelor i spesialpedagogikk. Så dit flytter vi 1. august! Det er både skummelt og spennende på en gang, og det har plutselig gått opp for meg at det ikke er så voldsomt lenge til likevel. Nå er vi jo på slutten av mai allerede, og fordi nesten hele juli går med på ferier hit og dit er det «bare» juni som står igjen, sånn egentlig.

Men nok om det. Jeg håper dere kommer til å like det dere leser her inne, kommentere hvis dere syns det passer (det passer alltid) og kritisere om det passer seg (jeg er nesten alltid klar for en god diskusjon). Nå må jeg løpe og være litt sånn derre mamma igjen, men vi snakkas snart igjen!

PS: Jeg vil gjerne vite hvem du er! Kommenter da vel!

4 thoughts on “Velkommen

  1. hei line, jeg gjorde også en del forsøk på å skrive engelsk på bloggene mine etter at jeg kom hjem fra ett år i england. men man er mer seg selv på norsk!! har bestemt meg for å ha en mini-translation nederst på innleggene mine istedet

    Lik

  2. *lagre i bokmerker*
    *elskeråleseinnleggfradeg*

    Gleder meg til å følge dere ut på nye eventyr til høsten :)

    Lik

Legg igjen en kommentar

